1.12.2011

ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

 "Τά πάντα ρεί" (Τα πάντα μεταβάλονται)
 "Οδός άνω κάτω μία καί αυτή" (Ο ανήφορος και  ο
κατήφορος είναι ένας και ο ίδιος δρομος)....κ.τ.λ...

 Ως πατέρας της Διαλεκτικής μπορεί να θεωρηθεί ο
Ηράκλειτος, όπως φαίνεται από τα αποφθέγματά του.
 Στην αρχαιότητα με την Διαλεκτική εννοούσαν τον τρόπο
για να αποκαλύψουμε και να ξεπεράσουμε σε ένα διάλογο
τις αντιφάσεις του αντιπάλου μας, να φθάσουμε δηλαδή
στην άρση των αντιθέσεων. 
 Σύμφωνα με τη Διαλεκτική ένα πράγμα μπορεί ναι είναι
συγχρόνως Α και όχι Α.Κάθε προσδιορισμός είναι άρνηση.
Αν προσπαθήσουμε να ορίσουμε το Α σαν Α δίνοντας του
διάφορους προσδιορισμούς και χαρακτηριστικά γνωρίσματα
τότε,μια και το Α όπως και όλα τα πράγματα βρίσκεται μέσα
σε μία διαρκή κίνηση και μεταβολή,αυτό καταλήγει στο τέλος
να αρνηθεί τους προδιορισμους του κα να γίνει όχι Α.
 Το πεπερασμένο είναι αυτό που υπάρχει μέχρι τα οριά του,
είναι συνυφασμένο με την ύπαρξη των ορίων του.Το πεπερα-
σμένο αρνείται έτσι συνεχώς τα οριά του, τον εαυτό του και
γίνεται άπειρο...

1.10.2011

Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

 Η σύσταση του ανθρώπου, όπως εξετάζεται μέσα από τις απόκρυφες
γνώσεις και θεοσοφίας.

            .Η ΜΟΝΑΣ ή ΚΑΘΑΡΟ ΠΝΕΥΜΑ
  Η όψη αυτή κατοπτρίζει τις τρεις όψεις της θεότητος:
            1.Θέληση ή Δύναμη
            2.Αγάπη-Σοφία
            3.Ενεργό Νοημοσύνη
          
           .ΤΟ ΕΓΩ ή ΑΝΩΤΕΡΟ ΕΑΥΤΟ
  Η όψη αυτή είναι δυνητικά
            1.Πνευματική θέληση
            2.Ενόραση
            3.Ανώτερος ή αφηρημένος νους

           .ΤΗΝ ΠΡΩΣΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ή ΤΟΝ  ΚΑΤΩΤΕΡΟ
                                        ΕΑΥΤΟ
            1.Το νοητικό σώμα
            2.Το θυμικό σώμα
            3.Το φυσικό σώμα